ЕРАЗМУС +

Старе игре за ново време

Трећи ЛТТ састанак

Трећи и последњи ЛТТ састанак у склопу пројекта „Старе игре за ново време“ одржан је од 29. септембра до 3. октобра, 2025. године у нашој школи. Ученици и наставници партнерске школе „Пехлин“ из Ријеке били су спречени да дођу, те су они учествовали у активностима са нама онлајн. У гостима су нам били ученици и наставници школе „Рихарда Јакопича“ из Љубљане. Срдачно смо дочекали госте.

Током трајања посете, наши гости су учествовали у низу разноврсних активности: подсећали смо се игара из наше заједничке дигиталне књиге, имали смо ликовне радионице на којима смо на платну представљали знаменитости својих земаља, учествовали у заједничком квизу, учили наше госте како се игра српско коло, правили полигон за „школице“ са тематски приказима значајних места наших трију држава, упознали олимпијског шампиона, Давора Штефанека, и разговарали са њим.

Централа активност овог ЛТТ састанка били су турнири у играма из наше заједнчке књиге. Турнире смо одржали на Ади Циганлији, до које смо дошли бродићем, што је био посебан доживљај за наше госте. Без обзира на то ко је однео победу, главни утисак овог дана био је да смо се лепо забавили и дружили.

Поред активности које смо имали у вези са самим пројектом, потрудили смо се да нашим гостима будемо добри домаћини и покажемо им неке од знаменитости нашег града.

Последњи дан био је резервисан за јавни час физичког и здравственог васпитања у 4. разреду наше школе, као и свечану доделу сертификата о успешно реализованим активностима.

Госте испраћамо евоцирајући лепе тренутке које смо заједно проживели током ових пет дана, као и уз нескривену наду да ћемо се убрзо опет видети и наставити дружење.

Дигитална књига

Други ЛТТ састанак у Ријеци

Први ЛТТ састанак у Љубљани

Користећи искуство које смо већ стекли учешћем у Еразмус плус пројектима, наша школа је по први пут аплицирала као координатор на једном КА210 пројекту. С обзиром на то да веома мали број пројеката овог типа буде одобрен, веома смо поносни на то што је пројекат наше школе „Старе игре за ново време“ успео да се издвоји. КА210 пројекти малих парнерстава подразумевају сарадњу са другим европским школама, размену искустава и примера добре праксе и развијање резултата. Тема нашег пројекта су традиционалне дечије игре, а његова реализација је осмишљена кроз три занимљиве и креативне активности. Пројекат ће трајати 18 месеци, у његовој реализацији ће учествовати и наставници и ученици, а реализоваћемо га заједно са партнерским школама „Рихарда Јакопича“ из Љубљане и „Пехлин“ из Ријеке.

Избор за лого и плакат пројекта

Ученици млађих разеда наше школе дали су све од себе да што лепше представе идеју и циљеве пројекта кроз лого и плакат. Одабрана су прва три места, како за лого, тако и за плакат, а велики број радова је похваљен. На линку

Старе игре за ново време – изложба радова

можете видети виртуелну изложбу победничких и похваљених радова.

Свестки дан комшија

У оквиру Еразмус+ пројекта „Старе игре за ново време“ реализован је еTwinning пројекат посвећен свестком дану комшија, с обзиром на то да партнерске школе долазе из нама блиских, суседних земаља: Хрватске и Словеније. Овај дан се последњих неколико година обележава последњег петка у мају. У циљу борбе против све већег отуђења међу људима и развијања осећања да се добри међуљудски и међусуседски односи морају неговати и одржавати, осмишљен је пројекат у коме су деца из партнерских школа размењивала ручно писана писма. Учеснициу пројекту – ђаци који су били део мобилности у Љубљани и Ријеци, где су се упознали, спријатељили и провели пет заједничких дана, одабрали су по једног другара коме су наменили своје писмо. Из наше школе коверте су послане у ОШ „Пехлин“ у Ријеку и ОШ „Рихарда Јакопича“ у Љубљану. За узврат, на нашу адресу стигла су њихова писма. Кроз овај eTwinning пројекат деца су се присетила дружења, сумирала утиске о школској години која је при крају и поделила своје планове за предстојећи летњи распуст. На овај начин настављамо са афирмисањем старих вредности, како кроз подсећање на заборављене игре наших предака, тако и одржавањем здравих и функционалних односа са комшијама.

Scroll to Top